Curacao mei 2019 deel 1

stappen gelopen
164
foto's gemaakt

Vorige week kwamen we terug van anderhalve week dik genieten van Curacao. Op Instagram nam ik je al mee, maar dat doe ik hier natuurlijk ook nog even! Ik laat je zien wat we deden tijdens onze eerste zes dagen. Zon, zee, strand, palmbomen, lekker eten en drinken en we gingen naar de spa.

Leestijd

Dag 1: donderdag

Ik ben er!

Dit is hoe mijn eerste dag eruit ziet. Ik kom rond een uurtje of twee aan op Curacao en Max haalt me op. Ik ben de eerste dagen alleen, Willem kon nog geen vrij krijgen, dus hij komt zaterdag. Ik doe boodschappen, haal mijn huurauto op en stort rond een uur of zeven compleet in. Joia komt nog even langs om bij te kletsen en ik val rond een uur of acht in slaap. Wel nadat ik Temptation Island heb gekeken natuurlijk.

Dag 2: vrijdag

Ik ben vroeg wakker en ik maak een wandeling door Willemstad. Dit blijft toch leuk, de pontjesbrug over en richting de plek waar de grote cruiseschepen aanmeren. Er ligt er nu geen, maar het is wel een mooi stukje.

Ik slaap deze dagen weer in ’t Klooster en ik krijg een upgrade naar een appartement! Wauw, die is echt waanzinnig mooi.

Lekker zwemmen en chillen in de binnentuin

’s Avonds ga ik eten bij Maaike en Coen. Maaike ken ik omdat ze uit Zwolle komt en door een gemeenschappelijke kennis ben ik haar een paar jaar geleden gaan volgen. Toen kwamen we elkaar toevallig tegen en daarna hebben we contact gehouden.

Ik ben helemaal verslingerd aan Dead To Me, dus heerlijk vanuit bed nog even Neflixen.

Dag 3: zaterdag

Ik start de dag met een wandelingetje en een ontbijt bij de Scuba Lodge. Ik heb leuke herinneringen hier, toen ik voor het eerst up Curacao was zo’n zes jaar geleden verbleef ik hier een paar nachten.

Willem komt vanavond aan, dus ik zorg dat de koelkast vol staat.

Einde middag haal ik hem op van het vliegveld. Zo fijn om weer samen te zijn! Niet dat we elkaar nou zo lang hebben moet missen, maar toch. Nadat hij gesetteld is gaan we eten BijBlauw.

Dag 4: zondag

Samen op pad! Lekker wandelen en bij de pontjesbrug even wat foto’s maken. Vandaag gaan we naar Karakter, maar daar maak ik totaal geen foto’s van! We relaxen lekker op het strand en we lunchen ook daar.

’s Avonds koken we zelf, deze pasta.

Dag 5: Maandag

Mogge. Zo wakker worden… Heerlijk.

We wandelen een stukje bij Marie Pampoen en dan rijden we door naar Mambo Beach.

We gaan eten bij Joia en Max. Zij en Willem zijn helemaal in de ban van Game of Thrones, dus zij gaan de nieuwe aflevering kijken. Ik vermaak me wel met een stapel magazines 😉

Game of Thrones!

Dag 6: dinsdag

Vandaag gaan we lekker de hele dag op het strand liggen en zwemmen bij Santa Barbara! Vorig jaar zomer zat ik hier een week, het is een heerlijk resort. Je kan er ook dagpassen kopen, je betaalt dan $15 voor je auto geloof ik en nog een bedrag strandtoegang, maar dat is ook meteen korting op consumpties. Echt de moeite waard, het is zo’n heerlijk strand.

’s Avonds genieten we van de zonsondergang bij de Scuba Lodge.

Dag 7: woensdag

Ik houd zo van al die kleuren!

Vandaag gaan we naar de spa! Al een tijdje wil ik eens naar 8 The Experience, een hele mooie spa waar ik alleen maar goede dingen over heb gehoord. Ik boek nooit een massage voor mezelf, maar besloot het nu eens lekker te doen. Ik ging voor een chakra-massage en Willem voor een relaxing massage. Die massage was fantastisch: ik was echt totáál van de wereld terwijl ik niet heb geslapen. Het voelde zo fijn. En na of voor een massage krijg je ook spa toegang en dat was zo relaxed.

Na onze heerlijke spa-dag is het tijd om te verhuizen! Joia en Max van Hotel ’t Klooster hebben afgelopen jaar een nieuw hotel geopend: Boho Boutique Hotel. Hier verblijven we het tweede deel van onze vakantie.

Elk hoekje hier is mooi.

Meer over onze prachtige kamer en natuurlijk de rest van onze vakantie op Curacao lees je binnenkort in deel 2!

Ik ben door Hotel 't Klooster en Boho Boutique Hotel uitgenodigd voor het verblijf. Dit artikel bevat 1 affiliate link, als je via die link het badpak koopt, krijg ik daarvoor een kleine vergoeding.

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.

Gerelateerde artikelen

20 reacties
  1. Anna

Wauw wat een prachtige foto’s! En zo heerlijk die Spa, dat is altijd genieten 😀

2. Sandrine

Opnieuw een prachtig reisverslag. Van die huisjes met die kleuren word ik instant happy. Nog nooit naar Curaçao geweest maar spreekt mij wel aan.

3. Roos

Leuke foto’s. Ik ben daar ook geweest. Heel mooi! Het enige wat jammer is van Curaçao is dat je overal een auto voor nodig hebt. Met uitgaan is dat soms wel een nadeel.

4. Amélie

Mag ik vragen van welk merk je zonnebril is op je 1e foto met de titel? Ik vind hem zó mooi! 😍

5. Marjon

Ha Cynthia,

Een vraagje: hoe gaan jullie tijdens zo’n trip om met gemis van Kees? Ik ben blij met tips.
    Dank je wel.
    Marjon

• Cynthia Schultz

Ik mis haar heel erg. Maar ik vraag altijd foto’s aan degene die oppast (in dit geval waren dat mijn ouders). En dan gaat het wel, haha.

6. Stefanie

Heerlijk om te lezen!!

• Margrieta Laar, van

Super leuk krijg ook zin om er weer eens naartoe te gaan. Leuk badpak van Prima Donna. Staat je geweldig 👍🏻

7. Evelien

Hoi Cynthia, leuk verslag. Nu heb ik ook zin in vakantie 😉 vraagje: waar is je shirtje met het streepje van? Staat je heel leuk!

8. Sophia

Ik word wel een beetje moe vd advertentie over afscheid en uitvaart, heel vervelend onderwerp om zo vaak tussendoor mee geconfronteerd te worden. Lijkt me niet echt het gevoel dat je wil meegeven als bezoekers hier komen om ontspannen je leuke blogs te lezen!

• Merel

Dag Sophia, heb je misschien iemand verloren en een aantal zaken moeten regelen? Zo ja, gecondoleerd en sterkte. Sowieso is het al erg om iemand te verliezen en dan is het niet fijn dat je er dan ook online mee wordt geconfronteerd. Ik vraag dit omdat ik ook elke dag op Cynthia.nl kijk en volgens mij nog nooit een advertentie over afscheid of uitvaart heb gezien.

• Karin

Ik krijg die advertenties ook niet. Wel dingen over zwangerschap en baby’s, wellicht omdat ik nu 21 weken ben en de halve dag google op baby’s 😉

Heerlijke en prachtige foto’s, Cynthia! Zo zonnig! Benieuwd naar deel 2 🙂

• Annet

Dat kiest Cynthia niet, gewoon een advertentie op basis van je Google profiel. Ik krijg een advertentie van een cabrio dus misschien moet je zelf wat vrolijker onderwerpen zoeken op internet?😉

• Veerle

Dat zijn de cookies

9. Fatima

Ik geniet echt van deze blog posts. Alsof ik met je mee ben en het heerlijke eten zelf kan proeven.

10. Simone

Heer-lijk! Ik kan niet wachten om weer een naar de Cariben te gaan en ga as week speak een nieuw potje op mijn spaarrekening openen hiervoor!

11. rachel

jullie hebben goed genoten zo te zien en hoe leuk zijn die gekleurde huizen 😀

12. Alida

Wauw dat ziet er echt mooi uit! Heb nu zelf ook erg veel zin in mijn vakantie! Ben benieuwd naar het tweede deel.

13. Tineke

Oooh heerlijk, krijg meteen zin om zelf ook vakantie te gaan boeken.