Klik hier voor twee weken toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €5

Week 33: Curacao

Als je me volgt op Instagram, kon je het niet missen: ik was afgelopen week alleen op vakantie  op Curacao. Dit weekoverzicht staat dan ook helemaal in het teken van deze vakantie!

Leestijd

Tijdens deze week heb ik gefilmd! Ik ben bezig met het editen van de vlog, deze komt donderdag of volgende week online. Veel dingen laat ik in de vlog zien, maar ik heb natuurlijk ook een héleboel foto’s gemaakt. Deze vakantie boekte ik met het idee om totaal te relaxen. Niks moet, ik had geen plannen en ik had een heel hoge ‘ik zie wel’ houding. Dat is niet hoe ik normaal op reis ga: ik heb altijd veel plannen en weet altijd al precies wat ik wil gaan doen. Ik ging alleen een weekje naar Curacao om totaal te ontspannen en ik kan je zeggen: dat is gelukt. Ik vond het vooraf best een beetje spannend, maar het is me beter bevallen dan ik had gedacht.

Deze reis heb ik zelf geboekt en betaald. Ik ben wel voor een aantal etentjes deze week uitgenodigd, dat staat er bij vermeld.

Kijk dan hoe ik werd opgehaald! Joia haalde me op van het vliegveld en had gewoon een koelboxje met drankjes bij zich. Zo lief!

Samen met Joia eet ik na aankomst bij Shore, een van de restaurants bij mijn resort. Dat is wel heel gezellig aankomen zo!

Joia ken ik van mijn eerdere bezoekjes aan Curacao de afgelopen jaren, zij is hotel manager bij ’t Klooster en zo hebben we elkaar leren kennen. Deze week hebben we vaker afgesproken. Deze eerste avond was wel heel chill zo, eerlijk gezegd zag ik hier een klein beetje tegenop: het alleen aankomen. Dit was zó gezellig!

Ok, ik ben er. Hierna heb ik de foto’s gecategoriseerd, gezien ik niet superveel gedaan heb deze week, ha.

In/bij/op het resort

Ik boekte het Santa Barbara resort, een prachtig hotel aan zee aan de oostkant van het eiland. Ik ben hier al eens eerder geweest, maar had er nog nooit geslapen. Altijd heb ik het onthouden omdat ik het zo prachtig vond, en ik hoorde altijd al dat ze ontzettend goede all inclusive hebben. Ik heb helemaal geen foto’s van mijn kamer gemaakt, maar de beelden zie je wel in de vlog binnenkort.

Voor zover mijn chillings op het resort. Dit heb ik veel gedaan, hoor. Ik ging hierheen met het idee om alleen maar dit te doen, maar op maandag gaat het kriebelen en heb ik zin om dingen te gaan doen. Ik maak dus afspraakjes met mensen die ik ken. Op pad!

Maandag: Chef's Table BijBlauw

BijBlauw is een van mijn favoriete restaurants op het eiland en ik werd uitgenodigd om een avond de Chef’s Table uit te proberen. Hoe ontzettend leuk is dat? Ik neem Joia mee. Het restaurant zit in Pietermaai, in Willemstad, om de hoek bij Hotel het Klooster waar ik altijd in november verblijf tijdens de Social Media Week. Ze zitten aan zee en de sfeer is er zo goed. En het eten fantastisch. Bij de Chef’s Table krijg je een verrrassingsmenu van vijf gangen met bijpassende wijnen, en je zit aan de keuken, dus je kan een beetje spieken.

Dinsdag: lunchen bij Number Ten

Op dinsdag zie ik Joia weer, deze keer gaan we samen met Marijke naar Number Ten. Marijke ken ik van de Social Media Week, zij organiseert dit met haar team. Zij en Remco hebben vijf weken geleden een kindje gekregen, Jack. Die moest ik natuurlijk wel even zien deze week. Number Ten is een heel leuk plekje op Curacao waar je terecht kan voor koffie, ontbijt en lunch en de sfeer is er zó goed. En ik denk dat je hier de beste koffie van het eiland kan krijgen.

Je merkt wel: een fotoverslag én een vlog maken is best een uitdaging. Ik heb geen foto van het eten. Dus: check de vlog daarvoor. Dit is niet bedoeld als clickbait of valse promotie of zo, ik ben gewoon echt die foto vergeten, haha.

Woensdag: Koraal met Maaike

Van Koraal Rooftop krijg ik een uitnodiging om langs te komen voor lunch en een drankje, en ik neem Maaike gezellig mee. Maaike ‘ken’ ik ook van vorig jaar. Zij komt uit Zwolle en is expat hier op Curacao. Ik volg haar op Instagram en in november kwam ik haar toevallig tegen bij de Gouverneur. Nu was het tijd om even echt af te spreken.

Donderdag: Fort Nassau met Elodie

Het is wel grappig, normaal gesproken spreek ik helemaal niet zoveel af met mensen, thuis ook niet. Deze week had ik er ineens zin in, misschien wel juist omdat ik zo super relaxed was. En dus ga ik donderdagavond met Elodie naar Fort Nassau. We zijn uitgenodigd voor een diner daar. Ik was er nog nooit geweest, en het is mijn laatste avond, dus let’s go.

Elodie ken ik ook van de Social Media Week. Vorig jaar was ze bij mijn workshop, want zij heeft een blog, Elodit.nl. Ze doet hier onder andere verslag van haar avonturen op Curacao. Ze woont er nu ongeveer een jaar en ze werkt bij het Antilliaans Dagblad. Sinds vorig jaar volg ik haar op Instagram, en ik sprak haar tijdens de workshop wel eventjes, maar het was wel heel erg leuk om elkaar nu even echt te spreken.

Wat heb ik een bizar goede week gehad. Zoals ik al zei was ik vooraf best een beetje nerveus. Ik ben vaker alleen op pad geweest, zo ben ik meerdere keren alleen op vakantie naar Terschelling gegaan en ik ben ook regelmatig na persreizen nog een paar dagen alleen op de bestemming gebleven. Maar ik was nog nooit alleen een week zo ver weg geweest, en op ‘zo’n soort vakantie’. En daarmee bedoel ik: een relaxvakantie waarbij werken niet centraal stond. Als ik alleen naar Terschelling ga, werk ik vaak halve dagen, en dat heb ik deze week niet gedaan. Ik was vooral bang voor dat ik me zou gaan vervelen of dat ik heimwee zou krijgen, dat ik het niet naar mijn zin zou hebben. In het vliegtuig naar Curacao toe overviel dit me een beetje. Waarom moest ik dit zo nodig doen?

Maar het is me beter bevallen dan ik had verwacht. Het is lang geleden dat ik zó relaxed was op vakantie. De eerste dag moest ik een beetje ‘landen’, maar daarna was ik ultiem chill. Ik heb elke dag precies gedaan waar ik zin in had en probeerde heel erg naar mezelf te luisteren. Waar heb ik zin in? En dat deed ik dan gewoon. Ik heb intens genoten van het niks moeten, niks hoeven, geen wekker (al was ik elke dag om vijf uur wakker), om negen uur in slaap vallen, uren lezen op het strand, lekker zwemmen, fantastisch lekker eten en mijn ontzettend leuke gezelschap. Ik was uiteindelijk helemaal niet alleen en ik heb me dan ook geen moment alleen of eenzaam gevoeld 🙂 Ik heb op het resort ook zulke leuke gesprekken gevoerd met andere hotelgasten en personeel, ik voelde me zo welkom, dat was heerlijk.

Het resort beviel trouwens heel erg goed. Het is gewoon ultieme verwennerij, daar. Alleen de koffie was niet te hachelen, maar ja, kleinigheidje houd je. Het is vrij ver weg ‘van alles’, maar dat was voor mij juist een reden om dit resort te boeken. Als je de boel een beetje wil verkennen is een auto wel een must, maar dat is eigenlijk overal op het eiland zo. In november ga ik gewoon alweer die kant op voor de Social Media Week en dan ga ik met Willem, ik kan niet wachten om met hem het eiland over te crossen.

Als je vragen hebt over alleen op vakantie gaan, laat me dat dan even weten bij de reacties. Na de vlog (waar vast ook nog vragen over komen) maak ik een video of blog waarin ik deze vragen beantwoord.

Bedankt voor het lezen!

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.