Klik hier voor twee weken toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €5

Week 17 – 2017

Afgelopen week was ik in Spanje om te fietsen! Ik trapte samen met een groep hele leuke vrouwen heel wat (hoogte)kilometers weg rondom Girona. Dat was ontzettend leuk!

Leestijd

Maandag

Na een ochtend thuis werken ga ik ’s middags naar Schiphol. Op naar Spanje!

Eenmaal door de security op Schiphol ga ik even wat eten. Het is overal verschrikkelijk druk, maar ik vind nog een plekje bij Two Tigers waar ze erg lekkere sushi hebben! Het is nogal duur (€30 voor wat je op de foto ziet), maar het smaakt goed. Daarna zit ik rustig te werken tot ik het vliegtuig in kan.

Ik ben rond twaalven in het hotel in S’Agaro (vlakbij Girona) en ik ga meteen slapen.

Dinsdag

Goedemorgen Spanje! Na het ontbijt ga ik meteen even naar de supermarkt om water en wat eten te halen.

Daarna naar het strand, dat is nog geen vijf minuten lopen vanaf het hotel.

Ik maak een lekkere wandeling langs de kust. Het is erg lekker weer, zo’n achttien graden met een zonnetje.

Tussen de middag lunchen we met de hele groep vrouwen en daarna is het tijd voor het eerste ritje! We doen ongeveer 30 kilometer vandaag langs de kust, op en neer. Dat is meteen best pittig, maar goed om alvast een indruk te krijgen van wat we de komende dagen gaan doen. En wat is het mooi!

Proost!

Woensdag

Eerst heel even bij het strand kijken voor we gaan fietsen.

Vandaag fietsen we 80 kilometer, in de stromende regen! Het is echt kakweer en wanneer het na ongeveer 20 kilometer eenmaal begint te regenen, houdt het niet meer op. Maar we blijven allemaal stug doorfietsen, als je eenmaal nat en koud bent maakt het toch niet meer zoveel uit. Na de koffiestop is de verleiding erg groot om bij Frank in de auto te gaan zitten (hij rijdt achter ons aan met materiaal en eten en drinken), maar ik stap toch gewoon weer op en blijft tot het einde doorfietsen. De douche achteraf is een van de lekkerste douches die ik ooit heb gehad!

Donderdag

Vandaag zouden we 80 kilometer gaan fietsen, maar omdat het weer de hele dag gaat regenen, is de rustdag omgedraaid met vandaag. Eigenlijk zou morgen een rustdag zijn, dat is nu dus vandaag! Ik maak ’s ochtends weer een wandeling langs zee. Daarna gaan we op pad!

We gaan naar het oude Peratallada, een prachtig oud middeleeuws dorpje vlakbij Girona.

Girona! De rest van de middag struinen we door de stad.

We gaan lunchen bij Federal en dat is fantastisch lekker! Die frietjes zijn met truffel en parmezaan…

Rondkijken in Girona.

Vrijdag

Ontbijten!

Heel even naar het strand.

En weer fietsen! We zijn met een groep, maar iedereen fietst  op zijn eigen tempo. Dat is mijn geval vooral achteraan, maar dat maakt me niet uit. Het gejuich van de meiden als ik bovenaan een klim kom maakt alles goed, dat is zo leuk en lief!

Zoals hier. En natuurlijk even een groepsfoto!

Koffiedrinken en taart eten in Tossa de Mar.

Marijn praat me hier de laatste 500 meter van een 9,5 kilometer durende klim op. Deze deed echt pijn en ik heb wel tien keer gedacht dat ik af zou stappen, ik ben toch wel trots dat ik alle beklimmingen gewoon gedaan heb. Vooraf dacht ik dat ik het niet zou redden, maar ik redde het wél! Langzaam, maar ik kwam er.

Frank! Na elke klim stond hij bovenaan met water en eten (en een beetje mental support) en dat was toch zo fijn.

Na een douche drinken we met z’n allen een biertje op het strand. Proost.

Zaterdag

De laatste dag fietsen! Er staat 115 kilometer op de planning, maar ik haak samen met een aantal andere meiden af na de lunch, na 70 kilometer. Mijn benen en mijn zitvlak willen gewoon niet meer en we vinden het mooi geweest.

De lunch bij Federal is wel weer echt lekker (zeker na een stukje fietsen), ik ga voor een salade van boekweit met biet, wortel en dukkah.

’s Ochtends hebben we in Monells wel een hele fotogenieke koffiestop. Na het diner met z’n allen ’s avonds is het avontuur alweer voorbij! Iedereen gaat op zondag naar huis. Ik ben deze week door erg veel dingen verrast: door de ontzettend leuke groep vol lieve, leuke meiden waar het enorm mee klikte (ik ben normaal niet zo’n groepsmens, maar deze week wel!), door hoe leuk ik het vond om zoveel te fietsen en ik ben ook verrast door mezelf. Vooraf had ik echt gedacht dat ik vaak bij Frank in de bus zou zitten omdat ik het niet volhield, uiteindelijk heb ik alle beklimmingen gedaan terwijl ik daar (letterlijk en figuurlijk) heel erg tegenop zag. Het was gewoon zó leuk! Ik had het overigens ook niet zo erg gevonden als ik het niet volgehouden had, maar het voelt wel erg goed dat ik sterker ben dan ik dacht.

Deze trip heet trouwens Ride Along Spain en door het jaar heen worden er meerdere georganiseerd door Frank en Marijn. Het is voor alle niveaus, je moet alleen wel met klikpedalen kunnen fietsen.

Zondag

Om negen uur in het vliegtuig naar Amsterdam vanaf Barcelona.

Wat een week was het! Ik heb er volop van genoten en wil dit zeker vaker doen. Ik zit nu alleen even zonder fiets, die neemt Frank weer meer terug naar Nederland op 16 mei. Wel balen dus dat ik nu niet kan fietsen, maar het is toch rotweer. Dan maar even lekker wandelen!

Komende week ben ik veel thuis aan het werk en ik heb wat leuke afspraken. Zaterdag ga ik alwéér weg, op perstrip naar Denemarken. Maar eerst even gewoon thuis, zelf koken, boodschappen doen en vooral lekker werken. Tot volgende week!

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.