Klik hier voor 30 dagen toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €10

Week 16 – 2017

Ik was afgelopen week naar Schotland, ik kookte veel lekkere dingen en ik werkte natuurlijk ook nog gewoon. Kijk mee naar week 16 van 2017!

Leestijd

Net als vorige week heb ik van maandag weer geen foto’s! Zo raar. Het was Tweede Paasdag en ik heb echt helemaal niks gedaan. Lekker thuis gehangen, spelletjes gespeeld (De Sims!) en relaxed gedaan.

Dinsdag & woensdag

Ook de dinsdag en woensdag zijn een beetje dun bezaaid, want deze dagen heb ik de hele dag gefilmd! Ik ging met het natuurlijke merk Beauty Kitchen naar Schotland. Ik heb daar een vlog van gemaakt en die komt volgende week online. Het was echt zo leuk, op de foto zie je Jo van Beauty Kitchen, een hele lieve bevlogen vrouwen die vol passie is over natuurlijke ingrediënten.

Mevrouw is zeewier aan het oogsten hoor.

In de Beauty Kitchen winkel in Glasgow krijgen we een hele interessante workshop! Je ziet mij samen met Danique. Deze trip planden we al toen zij nog stage bij mij liep, maar alles liep wat uit. Gelukkig kon ze alsnog mee, zo leuk! Je ziet ons verder met de superlieve mensen van Beauty Kitchen. Je ziet Lauren, de PR-dame, Jo, de oprichter en eigenares en haar moeder die de workshops geeft in de winkel.

Vermoeide hoofdjes na een hele dag op pad, gelukkig hoeven we nu alleen maar te zitten, praten en eten 😉

Woensdagavond eten we weer eens preirisotto – blijft lekker.

Donderdag

Donderdagochtend ga ik heel vroeg naar de GGD! Ik heb daar een afspraak om te kijken wat we samen kunnen doen en hoe dan precies. Het is sowieso een heel leuk gesprek – wat werken daar aardige mensen die hun werk met heel veel plezier doen.

Naar huis wandelen, wat is Zwolle toch mooi.

De rest van de ochtend ben ik bezig met het opnemen van video’s.

Ik ga naar mijn tweede les Krav Maga. Ik krijg deze trouwens bij Maaike Velsing van Safe & Strong. Zij stuurde mij meteen een berichtje toen ik vertelde dat ik op een vorm van zelfverdediging wilde. Zij geeft al jaren Krav Maga aan groepen kinderen op basisscholen, zo goed!  Ik krijg deze lessen van haar in ruil voor aandacht voor Krav Maga. Ik leer weer een aantal nieuwe technieken in dit uur. Krav Maga is trouwens geen echte vechtsport maar richt zich vooral op zelfverdediging in het ‘echte leven’. Het gaat erom dat je technieken leert om tijd te krijgen om te ontsnappen, niet om daadwerkelijk vechten.

Het is lente jongens! Al mag het weer wel een beetje bijtrekken.

’s middags werk ik gewoon thuis en ’s avonds komt mijn broer gezellig langs om te eten. Ik maak de Jamie Oliver wraps.

Vrijdag

Buurkat Harrie ligt altijd lekker tussen onze voortuinen in te chillen.

Vrijdagochtend stap ik op de fiets voor een lekker ritje naar Kampen – en weer terug. Het waait erg hard, ik zie verder ook bijna niemand op de fiets op het dijkje. Ik vind het wel lekker, die wind. Vooral als ik hem op de terugweg in mijn rug heb.

Boodschappen doen hoort er ook bij, en ’s middags ga ik naar de kapper waar ik tot zes uur zit.

We eten witlof met ham en kaas uit de oven, zo simpel en zo lekker altijd!

Weekend

Ik slaap lekker uit tot half negen vandaag. Dat lukt me de laatste tijd wat beter, normaal word ik altijd gewoon wakker om kwart voor zeven.

Weekend ontbijtje! Doordeweeks maak ik meestal havermout, in het weekend ga ik voor beschuitjes of croissants.

Wandelen met de hond van de buren.

Van Andrélon krijg ik dit leuke bord waar allemaal tips aan hangen voor kapsels, ter ere van hun nieuwe droogshampoos. Ik ga ze testen natuurlijk!

De hele middag ben ik samen met mama bezig mijn kantoor op te ruimen. Het stond weer vol met pakketjes en spullen en we hebben alles uitgezocht en een plekje gegeven. Alle spullen die ik niet zelf gebruik of review, gaan naar Look Good Feel Better, een goed doel dat workshops geeft aan kankerpatiënten in ziekenhuizen.

Ik maak voor ons samen asperges! Dat had ik nog niet gegeten dit seizoen, ik houd er zo van.

En ik slinger de slowjuicer weer eens aan. Ik gooi er wat dingen in die we niet op krijgen, en het wordt een sapje van biet, wortel, rode kool, appel en gember.

Ik begin in dit boek, Dit is een goede gids van Marieke Eyskoot. Dit is een soort handboek om duurzamer te gaan leven.  Het boek heb ik gekregen van de uitgever.

Ik pas meteen iets toe: Ik ❤ reizen. Soms met trein of boot, maar vaak met het vliegtuig. Dat dat slecht is voor het milieu knaagt altijd wat. Ik lees nu het boek ‘Dit is een goede gids’ en ik leer net dat ik mijn vliegreizen kan compenseren via Green Seat. Op greenseat.nl voer je in welke reis je hebt gemaakt en je kan meteen CO2 compenseren. Stel je hebt 1 ton CO2 verbruikt met je reis, dan zorgt Greenseat ervoor dat deze ton CO2 elders wordt verminderd door bijvoorbeeld te investeren voor een windmolenproject in India. Ze werken heel lokaal in veel ontwikkelingslanden. Wat een uitkomst. Het is ook helemaal niet duur, voor mijn reis van en naar New York betaalde ik net bijna €8 en voor mijn reis naar Barcelona bijna €5. Reizen met minder schuldgevoel over het milieu ?? ik ben van plan dit voor al mijn reizen te doen, ook voor mijn autogebruik.

Ik heb alles klaargezet, want Frank haalt vandaag mijn fiets op! Zij gaan al naar Spanje met hun bus, dus mijn fiets en fietsspullen gaan vast mee. Ik ga zelf maandag naar Girona en vanaf dinsdag gaan we daar lekker fietsen met een groepje. Je kan er hier wat meer over lezen.

Chubby!

We wonen vlakbij een Chinees, maar hebben er nog nooit wat gehaald sinds we hier wonen. Vandaag was het moment, vonden we. Ik ging voor garnalen met groente en we delen wat saté en het smaakt heel goed! Lekker vers en vol smaak. Het is zo lang geleden dat ik Chinees afgehaald heb, ik weet niet eens wanneer de laatste keer was.

Het was gewoon wéér een leuke week met de toffe trip naar Schotland en verder heb ik gewoon lekker kunnen werken en leuke dingen gedaan. En lekker gekookt en gegeten! Ook belangrijk. Komende week heb ik vakantie! Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar ik ga dus een paar dagen lekker op de racefiets zitten in Girona in Spanje. Ik vlieg er vanavond (maandagavond) heen en ga zondag weer naar huis. Ik hoop op lekker weer, veel zon en gezelligheid. Ik zal veel foto’s maken.

Tot volgende week!

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.