Reizen in 2018

In 2018 was ik weer aardig wat op pad en uit een Instagram poll bleek dat er animo was voor een terugblik op al deze trips. Ik zou er even voor gaan zitten, want het is nogal wat. Ga mee van Terschelling tot Zuid-Tirol en Curacao!

Leestijd

Januari

Het jaar begon in Zeeland! Na Kerst vertrokken Willem en ik samen naar een te fijne B&B (Bed & Broodje) in Ouddorp en daar genoten we van een rustige jaarwisseling. Het was heerlijk: no pressure, urenlang series kijken en boeken lezen en vooral veel binnen zitten, want het was mega onstuimig weer. Je kan in mijn eerste weekoverzicht van het jaar wat meer foto’s zien.

Februari

In februari gingen we voor het eerst met onze lieve Kees naar Terschelling. Voor maar liefst drie (!) weken. Willem ging nog een paar keer terug naar Zwolle om te werken en ook ik werkte af en aan, maar het was natuurlijk intens genieten. Het was guur, het was koud, maar dat vind ik op Terschelling juist altijd wel lekker. En wat was het heerlijk om Kees kennis te laten maken met het strand, sneeuw, de zee, de duinen…

Maart

Voor een hele leuke klus voor Bol.com mocht ik naar Spanje voor de lancering van de nieuwe Fitbit Versa! Het was een bliksembezoekje, op woensdag heen en de dag erna weer terug, maar het was wel heel erg leuk. We kregen alle ins en outs over het nieuwe product te horen (lees: heel veel luisteren in een congreszaal) en ik mocht de Vice President of Industrial Design interviewen. Supertof, want ik ben al jaren een Fitbitgebruiker en -fan. En daarnaast natuurlijk óók eventjes genieten van de zon en een strandwandeling.

April

In april deed ik 4 korte tripjes, de eerste was naar Londen met LUSH! Ik was uitgenodigd voor een vegan ‘multisensorisch diner’ ter ere van hun essentiële oliën campagne. Dat was heel erg leuk en bijzonder.

In april vlogde ik voor mijn doen ook veel, want ook mijn Hanzetrip legde ik vast op bewegend beeld! Een paar keer per jaar ga ik op een ‘Hanzetrip’ en deze keer ging ik naar de Hanzesteden Zwolle, Kampen en Hasselt. Het was erg gezellig met Daniëlle van Travel Rumors, die ik van heel lang terug ken toen ze nog PR deed bij Mooi PR. Hanzesteden Marketing maakte ook een video die dagen, dus daar waren we druk mee, en natuurlijk met de omgeving verkennen!

Op uitnodiging van het PR-bureau van Letland ging ik een paar dagen naar Riga! Ik werd totaal verrast door deze prachtige stad, de Letse keuken en de groene omgeving. Het was een vrij intensieve, maar héle leuke trip met een erg gezellige groep. Je kan hier mijn complete verslag lezen en hier de reisgids van Riga die ik maakte.

We sloten april af met een weekendje eten en slapen in Twente, bij Landgoed de Holtweijde. Eerder in 2018 had ik daar opnames voor een klus voor VisitTwente, en toen werd ik uitgenodigd om een weekendje het landgoed te komen ervaren. Hoe heerlijk is dat? Je kan hier mijn hele verslag van dat weekend lezen.

Mei

Ik werd uitgenodigd door Groningen Airport om eens naar Londen te vliegen om te ervaren hoe relaxed dat is (lees: relaxed) en daar maakte ik samen met Willem dankbaar gebruik van! We gingen heel kort (24 uur) naar Londen om lekker rond te banjeren, speciaalbiertjes te drinken op terrasjes en te chillen. Je kan hier mijn verslag van dat weekend lezen.

Halverwege mei ben ik met Willem een paar dagen in Kropswolde, bij Groningen. Mijn schoonouders wonen daar, en zij zijn op vakantie. Wij passen deze dagen op Lea (hond) en Bennie (kat). Willem moet doordeweeks gewoon werken, dus die reist elke dag naar Zwolle, en ik werk ook ‘gewoon’. Ik ga een aantal keer naar de stad om een Groningen reisgids te maken en het gewone werk gaat ook door. Maar wel in combinatie met wandelen in de prachtige natuur daar, genieten van de fijne tuin en barbecuen. Deze week was het heerlijk weer, daar hadden we echt geluk mee.

Juni

Zitten ze weer hoor, op Terschelling! Ik ben ingehuurd voor een hele leuke klus: ik mag een lezing geven op The Big Spring, een ‘ladiesevent’ op het eiland. Echt tof dat ik ook mag werken op mijn favoriete plek. We plakken er natuurlijk een weekje vakantie achteraan: een paar dagen helemaal niks en lekker strandwandelen, lezen, slapen en lekker eten.

Vorig jaar, in 2017, ging ik naar het Beach Food Festival op Texel, dit jaar kon ik er niet bij zijn, maar werd ik wel uitgenodigd om culinair Texel te ervaren, met onder andere een aantal deelnemers van het Beach Food Festival. Dit was kort (een nachtje), maar zó ontzettend leuk. We gingen naar het eiland met de Bruuzer, een klein bootje die keihard over het water naar Texel scheurt. We zagen zeehonden, hadden een geweldige lunch met gerechtjes die op het festival geserveerd zouden worden, gingen naar de Novalishoeve om ijs te proeven en rond te kijken op de boerderij én we kregen een te gekke vega barbecue op het strand… Ik zag hier Charlotte van Charlies Kitchen weer en dat was zo gezellig.
Ik bleef logeren bij een heel fijn kleinschalig hotelletje, wandelde op het strand en ging leeggewaaid weer naar huis. Je kan hier mijn verslag lezen.

Juni was echt een waddenmaand, want ik ging voor mijn samenwerking met Oerol nóg een keer naar Terschelling! Dit jaar waren ze voor het eerst klant bij mij (echt heel vet natuurlijk) en ik mocht met een vriendin twee nachtjes komen. In 2017 maakte ik Oerol voor het eerst mee en dat vond ik zo leuk dat ik het waanzinnig vond om nog een keer te gaan. We sliepen in een hostel in Oosterend, dus we fietsten het eiland 928 keer over en bezochten bijzondere voorstellingen. We hebben vele terrasjes gepakt en kroegjes gezien en het was te gek.

Juli

In juli werd het keihard zomer en gingen Willem en ik twee weekendjes weg: een naar Mooirivier in Dalfsen en een naar Auberge du Bonheur in Tilburg. Lekker eten, lekker slapen, prachtige omgeving en dat keer twee en op totaal verschillende plekken in Nederland. Lees hier mijn verslag van het weekend Mooirivier en hier het verslag van Auberge du Bonheur in Tilburg.

We maakten in juli ook nog een onvergetelijke trip naar Zweden! Eindeloze bossen, fantastische autoritten en al die rode houten huisjes… Ik zie ons hier nog wel eens een paar weken vakantie vieren in een houten hut in het bos. Of kamperen misschien? Lees hier mijn verslag van dag 1 & 2 en hier mijn verslag van dag 3 & 4.

Augustus

In augustus ging ik een week in m’n up naar Curacao! Ik nam een week vrij en genoot inténs van de zee, het strand, het niks hoeven, het nergens heen moeten, het zien van vrienden en bekenden, de luxe van het mooie resort waar ik zat, de eindeloze ontbijtjes met uitzicht op zee, de dutjes op het strand… Dit was een reis waar ik vooraf enorm over twijfelde, moest ik dit nou wel doen, zou ik me niet vervelen, zou ik geen heimwee krijgen? In het vliegtuig heen baalde ik bijna dat ik gegaan was, was dit nu wel zo’n goed idee? En ja, het was een fantastisch idee. Ik heb er zoveel plezier gehad.

Met wijnvriendinnen Annemieke en Marjan maakte ik een wijnreisje naar de Ahr in Duitsland. We benaderden wat wijnhuizen voor een rondleiding en proeverij en crossten in een paar dagen het hele gebied door. We proefden heel wat verschillende Spätburgunders en waren ook erg onder de indruk van de mooie omgeving. Je kan hier mijn fotoverslag lezen!

September

Nóg een wijnreisje, en wel naar de Loire! Voor Vignes, Vins, Randos, een wijnwandelweekend, ging ik naar de wijnstreek in Frankrijk. Ik ging met een groepje mensen dat ik nog nooit had ontmoet, maar het was in de Thalys meteen al lachen, gieren, brullen. Het was drie dagen lang non-stop met elkaar ouwehoeren en vooral heel veel mooie wijn proeven en door de prachtige streek wandelen.  Je vindt hier mijn hele verslag!

Harderwijk!

Weer een Hanzetripje! Samen met Ellen van MadebyEllen ging ik weer twee dagen op pad en deze keer in de drie steden op de Veluwe: Hattem, Harderwijk en Elburg. We werden verrast met allemaal te gekke foodhotspots en heel veel lekker eten. Als grote verrassing aten we ’s avonds bij ’t Nonnetje, echt top! Je vindt hier mijn complete verslag.

Oktober

Ik hoef hier bijna geen onderschrift meer bij te schrijven. We waren in oktober een weekje op… juist. Terschelling. Deze keer was familie van Willem daar ook, extra gezellig. Waarom we zo vaak naar Terschelling gaan? Gewoon, we vinden het daar heerlijk. Willem komt er al sinds hij een baby is, zijn opa had er altijd een huis, en toen hij me meenam toen we net een relatie hadden was ik ook meteen om. Elk jaar gaan we er een keer of vier, vijf naartoe en we zeggen altijd tegen elkaar: als we nog maar naar één plek op vakantie mogen, dan is het hier. Dat klinkt heel oma-achtig, maar we voelen ons daar allebei zo goed, en we houden zo van de natuur daar, het eilandgevoel… Dat is bijna niet uit te leggen, eigenlijk.

Dit jaar had ik een aantal nieuwe klanten en een daarvan was NS International. Voor een artikel over met de trein reizen naar Berlijn ging ik naar, juist, Berlijn! Ik ging samen met Edith en we hadden 2,5 ontzettend leuke dagen in de stad. We hebben tientallen kilometers rondgelopen, de lekkerste donuts ooit gegeten, heel veel koffiestops gemaakt en heel goed bijgekletst. Het was mijn derde keer Berlijn (of was het de tweede keer?) en ik ga het steeds leuker vinden.

Eind oktober ging ik naar de Bourgogne, Rhone en Languedoc voor een wijntrip! Ik ging mee met een reis van de Wijnstudio om wijnhuizen te bezoeken, proeverijen te doen en zoveel mogelijk te leren. Ik carpoolde met Cathy, een vrouw die ik vooraf nog niet kende, en we hebben zoveel lol gehad in de auto en op onze tussenstops. Nog steeds vind ik het leuk hoe goed het klikte. En verder was deze reis gewoon top: fantastische wijnhuizen bezocht, veel geleerd, lekker uit eten geweest, mooie plekken gezien en het heel gezellig gehad met de groep mensen waar we mee waren. Lees hier mijn fotoverslag van deel 1 van deze reis, lees hier deel 2.

Alto Adige

In november mocht ik mee naar Alto Adige, ook wel Zuidtirol, in het noorden van Italië. Op deze perstrip maakten we kennis met al het lekkers dat deze streek te bieden heeft: ‘speck’, kaas, appels en natuurlijk wijn. De blogpost hierover is nog in de maak, dus ik kan nog nergens heen linken, maar dit was óók al zo’n mooie trip. Deze streek is gewoon adembenemend mooi met al die bergen en heuvels, en dan overal die wijngaarden…

Mestreech!

Voor een artikel over een ‘Midweekend’ Maastricht ging ik een paar dagen met Annemieke die kant op. Wat was dit te gek. Ik ben sowieso al gek op deze stad, en om er dan voor te mogen werken is al top, maar als ze dan ook nog eens een waanzinnig programma maken… We gingen echt naar de leukste restaurants, de mooiste wijnhuizen en we werden overal zó hartelijk ontvangen! Echt fantastisch was dit, ik wil terug! En in 2019 ga ik dat waarschijnlijk ook doen, want ik ben van plan daar een Structuurjunkie Masterclass te geven. Je kan hier het verslag lezen van dit Midweekend Maastricht!

In november mocht ik weer naar Curacao! Elk jaar ben ik onderdeel van de Social Media Matters Week daar, en deze keer gaf ik een Structuurjunkie masterclass en leidde ik een Young Professionals avond. Het is echt een eer om hier onderdeel van te zijn. Deze keer was Willem voor het eerst mee en we plakten een weekje vakantie eraan vast. Dit was volop genieten. Het eiland is gewoon heerlijk en het is een moment om vrienden en bekenden weer te zien, maar ook om lekker op het strand een boek te lezen, te zwemmen en lekker te eten. Ik ben door de jaren heen steeds meer van het eiland gaan houden, er ligt echt een stukje van mijn hart, dus komend jaar ben ik er zeker weer te vinden.

En we sluiten af met een klapper… Juist, Terschelling. Ik had wat zakelijke afspraken daar, en ik ging ook ‘gewoon’ werken en studeren, maar als dat daar kan, dan doe ik dat natuurlijk lekker daar!

Ik krijg trouwens vaak de vraag hoe het kan dat Willem zo vaak mee is, hij heeft toch gewoon een normale baan? Nou, dat komt omdat hij op papier 36 uur werkt en in de praktijk 40. Dus het komt erop neer dat hij elke week een halve vakantiedag ‘spaart’ en hij maakt daarnaast nog meer overuren waardoor hij veel vrije dagen kan opnemen door het hele jaar heen. Dit moeten we wel goed plannen (hij kan niet zeggen ‘Joe, ik ben er volgende week niet’), maar het is natuurlijk wel ultiem dat hij zo vaak meekan met mijn trips. Ik kan immers overal vandaan werken en dat is voor hem niet het geval.

Jeee, wat veel! Nu ik het allemaal opschrijf en uitwerk realiseer ik me dat pas. Ik ben in 2018 ongeveer 125 dagen weggeweest, dat is gewoon een derde van het jaar… En dat terwijl ik in 2017 nog wel zei dat ik dit jaar echt wat minder wilde reizen. Haha, dat is dus mislukt, máár… ik heb het gevoel dat het dit jaar veel meer in balans is geweest. Waar ik in 2017 nogal wat struggles had qua stress en onrust had ik dat dit jaar bijna niet, en waren de reizen ook veel beter verspreid. En 14 van de tripjes waren in Nederland en er zaten twee verre reizen bij, die naar Curacao. Dat maakt natuurlijk een wereld van verschil, of je zoveel trips in Europa of Nederland maakt of verspreid over de hele wereld. Ook waren de meeste reisjes heel kort, 2 of 3 dagen, en ook dat maakt de balans een stuk beter waardoor ik er intens van heb kunnen genieten. Ze waren állemaal zo ontzettend leuk en ik word helemaal blij als ik er op terugkijk. Het is natuurlijk totaal absurd om zoveel te (mogen en kunnen) reizen en daar ben ik me absoluut bewust van. Ik ben hier dan ook ontzettend dankbaar voor en zolang ik er van genieten zolang het kan, doe ik het. Op deze manier is het ook goed te combineren met mijn huismusachtige inborst 😉

Ik kan niet zeggen welke trips mijn favoriet waren, ze waren allemaal zo verschillend, maar ik heb wel echt de warmste gevoelens bij Terschelling en Curacao. Maar dat is gewoon omdat ze voelen als een ‘home away from home‘ en ik vind het fijn om er telkens naar terug te keren. Nee, dat is niet avontuurlijk of spannend, maar dat interesseert me ook totaal niet, gelukkig. 🙂

Waar ben jij heen geweest in 2018 en wat was je favoriete trip?

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.

Gerelateerde artikelen

13 reacties
  1. Angela

Wat een gaaf reisjaar heb je achter de rug, zeg! Ik ben in 2018 een weekje op de Malediven geweest. Zalig was dat en op en top luxe! 😍 Verder ben ik ook een weekje op Zakynthos geweest en heb onlangs nog een lang weekend Valencia verkend. Ook best een mooi reisjaar, al zeg ik het zelf. 😇

2. Monique

Wat een heerlijk jaar! Ik ben helaas niet veel weg geweest, maar heb ook een heerlijk jaar thuis gehad (dit jaar gaan samenwonen dus thuis is nu echt heerlijk)

Ik ben zo benieuwd waar jullie verblijven als jullie op Terschelling zijn! Wij willen volgend jaar ook eens gaan. Hebben jullie daar een eigen huisje? Of heb je tips waar wij kunnen verblijven?

3. Jacky

Jeetje meis wat ziet het er lekker uit zo allemaal bij elkaar! Wij zijn dit jaar een paar dagen naar Texel geweest en moet zeggen dat ik het eilandgevoel wel een beetje snap geloof ik – zit stiekem te kijken om eind van mn verlof nog een paar dagen met zn 3 weg te gaan. Texel dan, ik vind met de auto oversteken naar Terschelling echt bizar prijzig..

4. Susan

Zo fijn! Ik vind reisjes in eigen land ook zo heerlijk, daar richt ik mij volgend jaar ook vooral op. Dit jaar ben ik vooral dagjes in Nederland weg geweest (Amersfoort, Leeuwarden, Groningen, Rotterdam, Oisterwijk, Laag Holland, housesitten in Amsterdam) en (lange) weekenden naar London (2x) en Milaan. Verre vakanties naar mijn verloofde en zijn familie in Australië/ Nieuw Zeeland en een reis door Portugal gemaakt. Eigenlijk toch wel ontzettend veel nu ik het zo opschrijf…

5. Merel

Heerlijk artikel ❤️ Krijg er zelf de reiskriebels van!
    Ik ben begin dit jaar op wintersport geweest in Oostenrijk, in de zomer met hond en vriend 2 heerlijke weken in Tsjechië geweest (jullie moeten echt ooit een keer naar het Reuzengebergte, prachtig en heel hond vriendelijk)
    Verder 2 weekendjes weg met vriendinnen: 1 naar Gent en 1 naar Noord-Brabant. Komend jaar wordt weer een nieuw avontuur: druk bezig met het uitkiezen van onze huwelijksreis 😄

6. Klarinda

Hoi Cynthia, wat een leuke blog met alle maanden en reisjes op een rij! Je bent bent op stap geweest. Leuk om te zien dat je er ook blij mee bent dat het voor jou mogelijk is! Zelf i 1 x per maand een reisje de max voor mij. Anders krijg ik grote onrust😉. Succes met je komende reisjaar.

7. Femke

Leuk om te lezen! Ik ben dit jaar 8 dagen naar een resort in Turkije geweest met mijn vriend. Dat was al heel wat, gezien de drukte van werk en het vinden van oppas voor zijn hondjes… Zo lekker om er even tussenuit te zijn 😍

8. Andrea

Wat fijn om te lezen dat je een leuk (reis)jaar hebt gehad! Je reisverslagen en tips horen echt bij mij favoriete onderdelen van je blog! Keep ‘m coming in 2019 🙂

9. Aukje

Wauw Cynthia, wat een toffe reizen heb je gemaakt dit jaar. Ben vooral zeer jaloers (in de goede zin van het woord) op je wijnreisjes naar Ahr, Rhône en Alto Adige….. Maar oh, een paar dagen Terschelling lijkt me ook weer eens heerlijk. De laatste keer dat ik op dit zalige eiland was, was ik een jaar of 14 denk ik…. Wordt hoog tijd dus….. En eigenlijk ben ik dol op de Waddeneilanden (Texel en Vlieland wel nog korter geleden bezocht dan toen ik 14 was, maar toch… Terschelling is anders en ongerepter hoor ik van velen om mij heen)……

Bedankt voor het delen! En zo leuk dat Willem vaak mee was!! Lijkt me gezellig voor je!

Zuid-Afrika of Nieuw-Zeeland in 2019? If you need tips voor de eerstgenoemde…. let me know… I have PLENTY.

Fijne dagen, cheers,

Aukje

10. Marielle

Wat gaaf dat je zo veel leuke dingen hebt kunnen doen het afgelopen jaar en zo veel mooie plekken hebt mogen bekijken. Heerlijk! Het was vast ook mega leuk om tijdens het schrijven alle herinneringen weer op te halen 🙂

11. rachel

je hebt gewoon een super jaar gehad kwa reizen ook!! nou mijn grootste bestemming dit jaar was alleen naar nijmegen rijden hahah maar je weet dat dat voor mij heel wat is :D, en er stond aanstaande zaterdag geleen op de planning maar dat gaat niet door helaas maar dat komt wel goed

12. Linda

Echt zo’n vet reisjaar heb je gehad! Het ziet er geweldig uit allemaal. En wat heerlijk dat je zo vaak naar je favoriete eiland kan <3
    2018 was voor mij ook een bizar reisjaar. Meestal gaan we 1 of hooguit 2 keer op vakantie, maar dit jaar ging ik veel vaker weg! In februari een paar dagen naar Brugge met mijn man, toen was het enorm koud maar het was zo leuk! In mei ben ik met mijn moeder met een groepsreis 12 dagen naar Moskou en Sint Petersburg geweest (dat stond op mijn moeders bucketlist en nu is het gewoon realiteit geworden!) en dat was echt heel bijzonder. Wat een geweldig land. In juli ging ik met mijn man een paar dagen naar Bremen, dat was erg leuk. Zo'n fijn klein tripje. En in augustus nog 8 dagen naar Marokko. En dan ook nog in de herfstvakantie een minitripje naar Venetië. Echt een debiel reisjaar haha, ik heb van alles zo genoten!
    De eerste trip voor 2019 staat inmiddels gepland; eind februari een paar dagen naar Gent. Zoveel zin in!

13. Shirley

Wauw, wat een geweldige lijst! Heel tof die afwisseling ook. Ben benieuwd naar de trips die je aankomend jaar gaat maken.