5 tips voor als je stress hebt

Stress: we willen het niet en toch hebben we het allemaal weleens. Vandaag geef ik mijn vijf ultieme tips om weer compleet relaxed te worden en overzicht te hebben.

Leestijd

Klik hier als je de video niet kan zien. In deze video neem ik je mee in mijn ‘stappenplan’ om van stress af te komen. Voor die momenten dat je volledig het overzicht kwijt bent, de spanning door je aderen voelt stromen en voor als je even niet meer weet waar je moet beginnen. Met deze tips ben ik altijd snel weer in mijn normale relaxmodus en kan ik weer op een gezonde manier verder met mijn week.

Je vindt hier mijn serie over planning en productiviteit. 


Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.

Gerelateerde artikelen

11 reacties
  1. Lenneke

    Dank je wel voor dit! Ik voel me soms heel overweldigd door alles wat ik moet doen. Met deze tips kan ik dat wel wat reduceren. Ook al vind ik het enorm moeilijk om iemand om hulp te vragen…

  2. Emeliek

    Topvideo! Je enthousiasme werkt aanstekelijk. Heel leuk en duidelijk gebracht, die tips! Ben benieuwd naar je boek!

  3. Helena

    Net wat ik nodig had, bedankt Cynthia! xxx

  4. jonna@burgertrutjes

    Kleine klusjes geven inderdaad snel voldoending. En probeer de dag in te delen en een to-do-list bij te houden. dit zorgt ook voor rust. Verdeel de taken over de dagen in de week

  5. Vera

    Wel een fijn artikel hoor. Mijn werk (en af en toe privé leven ook) is behoorlijk hectisch. Ik heb hier echt wat aan, vooral de tip om veel kleine klussen af te strepen en even in kaart te brengen/to do list. Zo is privé inderdaad even wat pakjes wegbrengen en internetbankieren o.i.d. al heel wat ‘ruis’. Door deze goede tip ben ik ook benieuwd geworden naar je boek

  6. Celine

    Zou je een review willen schrijven over verschillende zonnebrandcrèmes voor het gezicht of jouw favorieten?

  7. Heleen

    Jaaa ik ben fan van tip 4! Zo snel mogelijk wat takjes afvinken vermindert vaak als zó veel stress 🙂
    Daarnaast helpt het bij mij om blokken in te plannen op werk voor bepaalde taken. Normaal gesproken heb ik alleen afspraken in de agenda staan, maar als ik stress krijg dan plan ik echt bepaalde uren voor taken die ik moet doen. Meestal zie ik dan dat er voldoende tijd is om het af te ronden en dat geeft ook al veel rust 🙂

  8. Mariska

    Fijne tips! Vooral interessant wat je zegt over die twee benaderingen, eerst de kleine dingen aanpakken of eerst de grote. Daar ga ik eens mee experimenteren. Ik kan ook aanraden om bij stress geen of minder caffeine/theïne te nemen. Liefst geen. Als je lichaam veel cortisol aanmaakt, maakt caffeine het alleen maar erger. Ik had zelf altijd heel erg de neiging om veel koffie te drinken bij stress. Weet niet of meer mensen dit hebben. Het creëert nog meer onrust en maakt dat je meer geneigd bent om door te pakken terwijl je lichaam eigenlijk rust nodig heeft.

  9. nicoleswereld

    Ik kan gelukkig redelijk goed omgaan met stress maar soms zijn er wel momenten dat ik echt denk oh hoe ga ik dit doen, hoe ga ik dit allemaal oplossen. Gelukkig komt het uiteindelijk allemaal wel weer goed. Handige tips, dit kan ik ook wel gebruiken tijdens die momenten

  10. Danielle

    Vooral het wegstrepen van dingen die even niet noodzakelijk zijn helpt mij altijd heel erg. Ik krijg vaak stress van gewoon teveel prikkels. Als mijn hele week ramvol zit dan kan ik gewoon de rust niet meer vinden. Sinds ik dat weet plan ik ook gewoon echt chill-avonden in om gewoon echt even lekker niks te doen.