Klik hier voor twee weken toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €5

Nieuwe Kneipp doucheproducten: Be Happy & Clear Mind

Review: Be Happy & Clear Mind

Ik schrijf niet zo vaak over douchegels en zepen, omdat ik niet snel enorm onder de indruk ben van geuren of formules. Als ik erover schrijf dan betekent dat dus ook dat ik er helemaal gek op ben. Laatst kreeg ik de nieuwe Kneipp ‘Be Happy’ en ‘Clear Mind’ doucheproducten binnen en ik was er meteen weg van. Ik vertel je er graag over!

Merk
Product
Waar
Kneipp
Be Happy & Clear Mind
Drogist
6,99
prijs

Leestijd

Nieuwe Kneipp doucheproducten

Wat ik meteen leuk vind is dat Kneipp deze nieuwe doucheproducten insteekt vanuit ‘omschakelmomenten’. Zij zien douchen als zo’n omschakelmoment waarop je van bijvoorbeeld de ene naar een andere emotie gaat of juist naar een andere fase in je dag. Dat kan ’s avonds laat zijn voor je naar bed gaat, maar in de ochtend vlak na het wakker worden is ook zo’n moment. Ik herkende mezelf meteen in de tekst: douchen is natuurlijk in principe iets functioneels, je doet het om schoon te worden. Maar voor mij is douchen ook het moment om ’s ochtends wakker te worden, om fris de dag te starten, om de nacht van me af te spoelen. Als ik ’s avonds douche is dat weer helemaal anders: dan laat ik de dag achter me, ontspan ik bewust, voel ik het water, ruik ik de geur van de producten die ik gebruik en dan maak ik me klaar om naar bed te gaan.

Het is en blijft marketing, maar ik houd van dit soort dingen, ook omdat ik het zelf zo duidelijk herken. Vanuit die omschakelmomenten heeft Kneipp twee geuren ontwikkeld die daar goed bij passen. Be happy is opwekkend en Clear mind is verfrissend en zorgt voor ruimte in je hoofd volgens Kneipp.

100% gerecycled en recyclebaar

Kneipp is sowieso al een merk dat veel doet met natuurlijke ingrediënten, maar wat ik ook zo tof vind is dat ze steeds meer letten op de verpakking. De lippenbalsem van laatst is een mooi voorbeeld en ook bij deze nieuwe doucheproducten let Kneipp op het milieu. De flessen zijn gemaakt van 100% gerecycled en volledig recyclebaar rPET. Dat is gerecycled PET-materiaal dat grotendeels afkomstig is van plastic afval en dat steeds opnieuw gerecycled kan worden. Daarnaast zijn de etiketten gemaakt van steenpapier en worden bedrukt met zo min mogelijk inkt. Steenpapier wordt niet gemaakt van bomen, is duurzamer om te maken en wordt afgebroken door zonlicht. Ik heb weleens vaker over steenpapier geschreven, zo gebruik ik de Rockbooks die daar ook van zijn gemaakt.

Kneipp Be happy & Clear mind

Volgens Kneipp is Be happy een opwekkende geur, die fruitig, stimulerend en kruidig is. Ze zeggen dat je je na het ‘me-time’-momentje met deze douchegel nergens meer druk om maakt. Nu denk ik wel dat die werking een tikje overschat is, maar laten we dat even met een korrel zout nemen. Be happy is inderdaad een hele vrolijke, fruitig geur waarin mandarijn de boventoon voert. Ik ruik niet zozeer sap van mandarijn maar echt de schil van mandarijn, je kent die geur wel als je een mandarijn pelt. Dat wat uit de schil komt. Dus meer de olie dan het sap. Heerlijk en fris. Verder ruik ik de vetiver, dat is een wat aardsere geur die het geheel net wat meer diepte geeft. Al met al een waanzinnige geur waar ik ’s ochtends oprecht blij van word. Dus de naam klopt. Dat ik me na die douche nergens meer druk om maak… Hmm.

Clear mind is volgens het merk een verfrissende en energiegevende geur die zorgt voor meer ruimte in je hoofd. Na een douche heb je weer (nieuwe) energie. Deze geur is mijn favoriet van de twee. Hij is kruidig, groen, maar er zit ook iets zoets in, iets citrusachtigs. Dit is echt zo’n verkwikkende geur die me ’s ochtends meteen helemaal wakker maakt. Echt een ochtendgeur vind ik dit.

Ik ben onder de indruk van de geuren, ze zijn zó goed. Als je in de winkel de douchegels ziet staan, moet je er echt even aan ruiken.

Je ziet hier de ingrediënten, links van Clear mind, rechts van Be happy. De producten van Kneipp bevatten nooit conserveringsmiddelen, SLS, siliconen, paraffine of minerale oliën en ze zijn nooit op drie getest. In beide douchegels zit wel SLES, de mildere vorm van SLS. Verder zitten er veel verzorgende bestanddelen in, zoals sinaasappelolie, eucalyptusolie, mandarijnschilolie, vitamine E, dat soort dingen. Er zit natuurlijk ook parfum in, op ongeveer een derde van de lijst. Ik heb geen gevoelige huid en ik heb er geen last van, maar als je een hele gevoelige huid hebt, kan het zijn dat het irriteert – maar dat zou een kwestie van uitproberen zijn. Mijn huid is na gebruik niet droog of trekkerig, dus dat is een pluspunt.

Nieuwe Kneipp doucheproducten - conclusie

De nieuwe Kneipp douchegels kosten €6,99 voor 250ml. Niet goedkoop, ook niet héél duur. Ik zou het er persoonlijk zeker voor over hebben omdat die geuren gewoon waanzinnig lekker zijn en de gels zijn ook zuinig in gebruik. Ga ruiken, ze zijn echt heerlijk.

Dit artikel bevat gekregen producten

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.