30 maart 2014 door Cynthia Schultz Nog geen reacties
Een MissLipgloss artikel

Plog 29 maart 2014

P1320961Welkom bij de plog van de leuste dag op Aruba tot nu toe!

De reis die ik in deze plog laat zien is een persreis. Dat betekent dat ik door Aruba ben uitgenodigd om het eiland te ervaren. Ik laat je mijn visie op Aruba zien en in mijn plogs neem ik je mee. P1320871

Klaar voor de dag na een lekker ontbijt!

In de ochtend gingen we op tour met UTV’s van De Palm Tours, een soort terrein buggy’s. Met een groep gingen we off road langs allerlei bezienswaardigheden. Hier hadden we heel veel zin in!

Ik heb weinig foto’s gemaakt omdat we constant in stofwolken zaten en ik wilde mijn camera niet kapot maken. De uitzichten waren telkens zo indrukwekkend! En die UTV’s zijn echt te gek, wat een kracht zit daarin!

Prachtig uitzicht bij de noordkant van Aruba, waar de zee een stuk ruiger is.

Andicuri beach

Wazig, maar wel leuk.

Samen!

Hier zie je een oude goudmijn uit 1400/1500.

Vissers stapelden deze steentjes op na een goede vangst. Ziet er zo leuk uit!

Na bijna drie uur in de UTV zag ik er zo uit. Helemaal onder het stof, haha, wat voelde ik me vies!

De Alta Vista chapel. Dit kapelletje werd in 1952 gebouwd en het was de allereerste kerk op Aruba.

Mini en heel schattig.

Dit is de California Light House.

Na zo’n 3,5uur was de UTV trip voorbij. Het was zó leuk! Een te gekke manier om een groot deel van het eiland te zien waar je normaal (met normale voertuigen) niet kan komen. Het kan ook met quads, paarden, fietsen (!) of met grotere jeeps, maar deze kleine wagentjes zijn wel echt te gek.

Even snel naar het hotel om alle viezigheid van ons af te douchen, daarna gingen we naar Moomba Beach, vlakbij de High Rise hotels.

Kijk hoe gezellig dit er uit ziet!

Lunchen met dit uitzicht… <3

Mojito’s!

Met Jasmine.

Ik kan er niet over uit hoe lekker het eten hier is. Bij Moomba Beach ging ik voor een Surf & Turf, dus vis en vlees. De gamba’s hadden een krokant jasje van kokos, té lekker.

Daarna: zwemmen in de felblauwe verkoelende zee en even hangen en relaxen.

Dit was het uitzicht vanaf mijn bedje.

Rond vier uur waren we terug bij het hotel, nog even lekker van het weer genieten bij het zwembad.

We smeren ons suf! Echt heel belangrijk met deze enorm sterke zon. Ik vergat een stukje bij mijn rug in te smeren, en ja hoor, meteen verbrand. Voor de Sun Control lijn van Lancaster ging ik naar Dubai. In april komt hier een uitgebreide review van online, dan liggen de producten in de winkels (vandaar ook dat je er nog niet eerder over hebt gelezen hier op de site, ik moest wachten omdat de producten nog niet te koop waren).

Er liggen constant enorm grote cruise schepen in de haven en die kan je zien vanaf het zwembad. Zo indrukwekkend!

Boekje lezen en reacties op de site checken… Ik heb net De Kraamhulp van Esther Verhoef uit en lees nu Hidden van Catherine McKenzie, ik ben er net in begonnen.

Willem bestelde een cocktail en water bij de bar en toen kreeg hij het dubbele voor zijn neus. Hij probeerde duidelijk te maken dat hij van beide maar één wilde. Bleek het Happy Hour te zijn! Van elk drankje dat je bestelt krijg je er dan twee. Nice!

Douchen, omkleden en klaarmaken voor de avond!

Geen zin in veel make-up vandaag. Het was heel erg warm, de warmste dag tot nu toe. Door het zeewater valt mijn haar heel beachy, vind ik leuk.

Hier zie je wat beter wat ik voor make-up op had. Wel wat blush, bronzer en highlighter, maar geen foundation, concealer of poeder. Wat ik droeg:

• NARS blush in Deep Throat
  • Diorskin Nude Transat Edition 001*
  • Guerlain La Terracotta Bronzer*
  • Le Volume de Chanel Mascara*
  • Dior Lip Maximizer in 005*

*= ik heb dit product gekregen

En even goed smeren met de Tan Maximizer. Heerlijk spul dit, werkt mega verzorgend en hydraterend en zorgt er voor dat je je kleurtje langer en mooier vasthoudt.

We gingen eten bij Westdeck, vlakbij ons hotel in Oranjestad. Dit ligt aan een schattig strandje.

Het is hier zo mooi!

Hoi!

Er zijn zoveel strandjes waar je kan eten en waar je dus een geweldige zonsondergang kan meemaken. Net als hier bij Westdeck. Je kan hier vooral tapas eten typische Arubaanse gerechten.

We wilden zoveel proeven, haha… Bovenin zie je Keeshi, dat is een typisch Arubaans gerecht. Gouda kaas met een vulling van onder andere kip en pruimen. Héél erg lekker. Verder zie je frietjes van zoete aardappel, conch (een zeeschelp), een burger, chicken wings, een wrap met rundvlees en inktvisringen. Mijn favoriet was de Keeshi, hmmm! Tot nu toe zijn alle restaurants waar we gegeten hebben echte aanraders, ongelooflijk hoe goed het eten hier is.

Even het programma voor morgen doornemen. Het is alweer zondag dan, wat gaat de tijd snel en wat hebben we al veel gedaan. Maandag is alweer de laatste dag van de persreis! Ik zal trouwens een dagje langer ploggen, dinsdag komt de laatste plog, dan kan ik onze laatste programmadag ook nog laten zien.

Morgen gaan we dus de zee op met een catamaran! Super leuk, dat heb ik op Curacao ook gedaan en dat was te gek.

Jasmine propt ons elke avond helemaal vol met allerlei lekkers. Deze taartjes waren echt hemels. Mijn favoriet was de passievrucht cheesecake. Rechts zie je Key Lime Pie (de nummer twee) en bovenin karamel dulce de leche taart. Hmmmmmmm…

Vandaag was echt te gek, wat was die UTV trip een toffe ervaring. Moomba Beach was heerlijk relaxen en dan ook nog eens zo lekker eten. We zijn hier heel gelukkig, dat begrijp je wel, haha… Ik heb zin in morgen, het is zo lekker om op zo’n mooie warme zonnige plek op een boot te zitten en af en toe het water in te springen en te snorkelen. Verder is er weer genoeg beach time en we gaan maandag ook nog naar Baby Beach, dat schijnt een van de mooiste stranden hier te zijn. Google maar vast 😉

Bedankt voor het lezen weer, tot morgen! Ik stuur een heeeeleboel zon jouw kant op!

Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.