Klik hier voor 30 dagen toegang tot de beste structuur- en focusworkshops voor €10
24 april 2011 door Cynthia Schultz Nog geen reacties
Een MissLipgloss artikel

Jouw grootste make-up ergernis

Oké, eerst even dit: ik houd van positiviteit. Ik ben er gek op en ik geloof dat je met positiviteit zoveel verder komt in je leven. Maar vandaag staat dit artikeltje tóch even in het teken van ergernissen. Ergernissen bij make-up. Bij de verpakking, bij de substantie, bij het aanbrengen. Bij het kopen, gebruiken of bijwerken. Ik ben benieuwd naar jouw ergernissen en ook hoe die (misschien heel makkelijk) opgelost kunnen worden. Dus we draaien iets negatiefs om naar een mogelijke oplossing! Misschien kunnen de merken daar nog iets van leren voor hun nieuwe producten 🙂 Ik heb een vragenlijstje gemaakt die je kan invullen bij de comments. Natuurlijk heb ik hem zelf ook ingevuld!


  1. Loop je ’s ochtends bij het opmaken al tegen problemen aan? Welke dan?
    Ik heb opbergproblemen. Iemand zou moeten komen met een goed opbergsysteem voor je dagelijkse make-up die je in huis ook nog eens makkelijk kan verplaatsen.
  2. Hoe zijn die problemen op te lossen, denk je?
    Door met een goed, verplaatsbaar, compact opbergsysteem te komen waar je je dagelijkse make-up in kwijt kunt, voor bij de plek waar je je opmaakt. Ik heb wel meerdere improvisaties gezien en zelf ook gebruikt, maar uiteindelijk werken ze dan toch niet helemaal.
  3. Wat is je grootste verpakkings-ergernis?
    Als iets zo moeilijk opengaat, dat ik zo hard moet trekken, dat mijn nagels er van kapot gaan, of dat mijn nagellak er van gaat chippen. Dat klinkt heel pietluttig maar het is echt irritant.
    Ook vind ik het jammer als je een verpakking ‘kapot’ moet maken om hem open te krijgen. Bijvoorbeeld wanneer je er een stukje plastic af moet halen om de dop er af te krijgen, en dat je dan het halve label meescheurt. Dat vind ik zo zonde!


    Ook heb ik een hekel aan flesjes foundation waar gewoon een ‘gat’ in zit en geen pompje. Ja, dan kan je zelf een pompje er bij kopen, maar het is praktischer als dat er gewoon bij zit.

    Oh, en ik vind het ook naar als ik het product niet helemaal leeg kan maken.

  4. Wat zou er veranderd moeten worden aan verpakkingen om geen problemen meer op te leveren?
    Tja, de verpakking zó maken dat ‘ie met meer gemak open gaat. En plasticjes die dienen om een verpakking dicht te houden in de winkel, zo te maken dat ze niet meteen de rest van het label er af trekken wanneer je ze er af haalt.
  5. Wat irriteert jou bij winkelmedewerkers van bijvoorbeeld parfumerieën?
    Wat me het meest irriteert is dat ze sommige mensen negeren. Ze denken misschien aan het uiterlijk, leeftijd of gedrag van iemand te zien hoeveel geld die persoon gaat besteden, en dat vind ik zo belachelijk. Ik vind dat je als medewerker iedereen gelijk moet behandelen, en zeker je klanten niet moet negeren. Dat is me namelijk wel eens gebeurt.
    Ook vind ik het zeer vervelend als medewerkers geen verstand van zaken hebben. Als je in een winkel staat, verwacht ik dat je 1) weet waar je over praat, 2) interesse hebt in het product dat je verkoopt en 3) weet welke producten je verkoopt. Het komt nogal eens voor dat medewerkers in parfumerieën me raar aan staan te kijken wanneer ik bijvoorbeeld naar een limited edition lijn vraag. Of wanneer ze niet weten wat gelliner is.
  6. Hoe denk je dat medewerkers je beter kunnen helpen?
    Ik denk dat medewerkers iedereen gelijk moeten behandelen en daarnaast dus gewoon moeten weten waar ze over praten. Als ik in een boekenwinkel kom, verwacht ik ook iemand achter de balie die me kan vertellen of ze de nieuwste Kluun al hebben. En als ik bij mijn vader in de winkel kom (hij heeft een tabakszaak) verwacht ik dat hij weet welke sigaren en sigaretten hij verkoopt.
  7. Wat vind je vervelend in winkels (dus medewerkers niet meegerekend)?
    Ik vind het vervelend als een product constant uitverkocht is, er geen testers zijn en ik zelf het product niet mag of kan pakken. En als er geen prijzen bij de producten staan. Ook vind ik het erg fout als ik een product koop wat in de aanbieding is, en als ik er dan bij de kassa achterkom dat de korting niet verrekend wordt.
  8. Hoe denk je dat die irritatie kan worden opgelost?
    Heel simpel, denk ik! Ik snap best dat een product niet altijd op voorraad kan zijn. Maar verder lijken testers en duidelijke prijzen me niet veel gevraagd. Bij sommige merken snap ik ook wel dat je het product niet zelf mag pakken, maar zelfs bij bijvoorbeeld Make Up Store mag je zelf de producten uit het schap halen. Bij een aantal chiquere merken bij Douglas en de Bijenkorf mag dat weer niet… Ik denk gewoon dat je dan minder verkoopt. Vaak duurt het lang voor een medewerker tijd heeft, dan ga ik gewoon weg (en koop ik dus niks).
  9. Neem je favoriete product voor je in je hoofd. Wat zou daar nóg beter aan kunnen? (En welk product is dat?)
    Oh jee… Dan moet ik even één van mijn favorieten kiezen. Op dit moment ben ik erg gek op de Bourjois Healthy Mix foundation, en de Serum foundation. Bij beiden kan je het laatste er niet uit krijgen, het pompje ‘stopt’ gewoon. Aaarrgggh!
  10. En wat is je aller-, aller-, allergrootste make-up ergernis?
    Toch wel als het lastig open gaat, denk ik…


Nu jij!


  1. Loop je ’s ochtends bij het opmaken al tegen problemen aan? Welke dan?
  2. Hoe zijn die problemen op te lossen, denk je?
  3. Wat is je grootste verpakkings-ergernis?
  4. Wat zou er veranderd moeten worden aan verpakkingen om geen problemen meer op te leveren?
  5. Wat irriteert jou bij winkelmedewerkers van bijvoorbeeld parfumerieën?
  6. Hoe denk je dat medewerkers je beter kunnen helpen?
  7. Wat vind je vervelend in winkels (dus medewerkers niet meegerekend)?
  8. Hoe denk je dat die irritatie kan worden opgelost?
  9. Neem je favoriete product voor je in je hoofd. Wat zou daar nóg beter aan kunnen? (En welk product is dat?)
  10. En wat is je aller-, aller-, allergrootste make-up ergernis?

Als je een blog hebt, mag je dit lijstje natuurlijk ook overnemen als je eventjes terug linkt 😀

Bron foto


Cynthia Schultz

Ik ben Cynthia Schultz en Cynthia.nl is mijn blog! Ik ben gek op eten, reizen, beauty, interieur, lezen, gadgets en daar blog ik over. Lees hier meer over mij.